Anotácia workshopu:
Pri riadení a vedení zamestnancov je pre každého riadiaceho pracovníka dôležité pracovať v tímovom duchu. Znamená to, vedieť podriadených vo svojej pracovnej skupine poznať, nielen ako jednotlivcov, individuality, ale predovšetkým aj ako tímových hráčov. Tím a jeho motivácia je pre dosahovanie firemných cieľov životne dôležité. To ako s tímom pracovať, ako ho motivovať, ako na neho delegovať pracovné úlohy či to ako využiť jeho potenciál je súčasťou tohto pracovného workshopu.
Tréningový workshop je vedený interaktívnou formou s vysokou mierou zaangažovanosti účastníkov. Snažíme sa o to aby náš tréning bol vybalancovaný, čo sa týka aktívneho zapojenia účastníkov. Pracovné metódy sú zvolené tak, aby sme zaistili vyskúšanie získaných znalostí a zdokonalenie zručností na rôznych typoch cvičení. V priebehu tréningu budú využívané nasledujúce metódy (interaktívne metódy, moderovaná diskusia, prenos získaných poznatkov do praxe tvoria cca 70 % času tréningu): Krátke interaktívne prednášky a moderované diskusie. Individuálna príprava v menších skupinách, dvojiciach či individuálne. Zážitkové cvičenia: umožňujú v rámci tréningu zažiť, aký vplyv má naše správanie, nastavenie a postoj na riešenie rôznych pracovných situácií.
Komunikačné hry: formou induktívneho učenia pomáhajú stanovovať komunikačné pravidlá, princípy a postupy, pri analýzach prípadových študií dochádza k zdieľaniu best practices. Role play: predmetom hrania rolí sú situácie z praxe účastníkov, súčasťou je ich analýza v rámci skupiny a identifikácia toho, čo účastníci urobili správne a v čom je potrebné, aby sa zlepšili. Prostredníctvom spoločnej analýzy sa zároveň rozvíja schopnosť reflexie a sebareflexie u účastníkov. Postrehy účastníkov sú doplnené o odbornú spätnú väzbu od lektora. Workshopy: zdieľanie skúsenosti a návrhy na riešenie vybraných situácií, ktoré vznikajú pri prezentácii a pri komunikácii v konfliktoch a krízach. Skupinové práce, tímová práca na zadaní (napr.: efektívna komunikácia, technika Scenár, atď.) Na každom tréningu si každý účastník vyplní svoj plán osobného rozvoja.
- Komunikácia vedúceho pracovníka: Komunikácia a komunikačná schéma – Zodpovednosti vysielača a prijímača – Podmienky konštruktívnej komunikácie – Otázky a pravidlá ich kladenia – Aktívne počúvanie – prvky aktívneho počúvania – techniky empatického počúvania – 4 úrovne komunikácie – Čomu sa v komunikácii vyhnúť? – Technika JA-TY-MY Rozhovory v práci vedúceho
- Spätná väzba: Aká má byť spätná väzba – charakteristiky konštruktívnej spätnej väzby – Kroky konštruktívnej spätnej väzby – Čoho sa vyvarovať pri dávanie spätnej väzby – Moja otvorenosť spätnej väzbe – Johariho okno – ako sa správať pri prijímaní spätnej väzby
- Tímová spolupráca a vedúci pracovník: Rozdiel medzi skupinou a tímom – Fázy vývoja skupiny – Skupinová dynamika – Skupinové roly – Vedenie porád, rola vedúceho porady, rola moderátora
VEDENIE & MOTIVÁCIA & DELEGOVANIE | |||||||
TÝŽDEŇ X | X+1 | X+3 | X+5 | X+7 | X+9 | X+11 | POKRAČOVANIE |
PRÍPRAVNE STRETNUTIE | Workshop I. | Coaching | Workshop II. | Coaching | Workshop III. | Coaching | Pokračovanie v jednotlivých tímoch podľa potreby) |
1 – 4 HODINY
(stretnutie s nadriadeným, účastníkmi a HR) |
4-6-8 HODÍN | 1×1 individuálne koučingové stretnutia | 4-6-8 HODÍN | 1×1 individuálne koučingové stretnutia | 4-6-8 HODÍN | 1×1 individuálne koučingové stretnutia | Pravidelné tímové stretnutia. Podpora interného trénera resp. priameho nadriadeného |
STANOVENIE CIEĽOV ROZVOJOVÉHO PROGRAMU | VEDENIE A RIADENIE |
Prenos do praxe |
MOTIVACIA A HODNOTENIE |
Prenos do praxe |
DELEGOVANIE |
Prenos do praxe |
VYHODNOTENIE CIEĽOV ROZVOJOVÉHO PROGRAMU |