Anotácia kurzu:
Filozofiou projektového manažmentu, ako jednej z teórií riadenia, je hľadanie najvýhodnejších postupov a prostriedkov pre uskutočnenie cieľov všetkých účastníkov zainteresovaných do projektu. Len pri všeobecnej znalosti zásad projektového riadenia je možné očakávať „fungovanie“ takého zložitého systému činností, akým je aj projekt výstavby. V náväznosti na PM I. pochopiť riadenie projektu vo vzájomných väzbách medzi rozhodujúcimi prvkami, ako je riadenie cieľov a úloh v jeho realizačnej a ukončovacej fáze, optimalizácia kvality, času a nákladov, kontrola a riadenie zmlúv, zvládnuť pokročilé nástroje PM. Zvládnuť organizáciu práce na projekte z pozície vedúcich a členov projektových tímov. Výmena praktických skúseností z realizácie projektov. Kurz pripraví záujemcov na ďalšie zručnosti a poznatky z oblasti pokročilejšieho projektového manažmentu.
OSNOVA KURZU – Projektové riadenie a manažment:
Riadenie projektov
Hlavné problémy a riziká v riadení činností projektu
Odhad času potrebného na jednotlivé činnosti projektu
Rozdelenie zodpovednosti a právomocí pri riadení projektov
Využitie výpočtovej techniky pri riadení projektov
Sledovanie a vyhodnocovanie projektov – základné nástroje
Tímový manažment projektu
Základné prvky projektového manažmentu
Aktéri projektu – realizačný tím, cieľová skupina, ovplyvňovatelia
Tím
Manažér v projekte, Osobný akčný plán
Projektová a organizačná štruktúra – Riadenie zmien – Vedenie a aktéri zmeny: who? (Kto?)
Role a tímy ( change roles and change teams“): 7 základných typov aktérov a bežné formy tímov
Vodcovstvo a riadenie, kedy je potrebné viesť nie riadiť
12 účinných komponentov vedenia
Emočná inteligencia vo vodcovstve, začať sám sebou
Správanie, ktoré je potrebné zmeniť
Riadenie procesu zmeny: how? (Ako uskutočňovať zmeny?)
Zmeniť komunikáciu: „push“ a „pull“
Identifikovať možné zdroje odporu k zmene a možnosti jeho prekonania
najpoužívanejších spôsobov zvládania odporu k zmene, Ezopove bájky
Ako prekonať byrokratické prekážky zmeny
Zvládať reakcie na zmenu počas rôznych etáp jej implementácie
8 dôvodov neúspechu zmeny a z toho vyplývajúci systematický model riadenia zmeny: J. Kotter – „value based change management model“
Integrovať zmenu v organizácii: riadenie vedomostí, kultúra inovácie
Výstupné vedomosti po kurze / školení:
Po absolvovaní kurzu projektového manažmentu získate vedomosti, prehľad a nástroje, ktoré využijete priamo v praxi Vášho kariérneho či osobného života. Ponúkame vám nápady, myšlienky, metódy, okamžite aplikovateľné tipy a techniky, ktoré vám pomôžu ľahšie a úspešnejšie komunikovať s rozličnými typmi ľudí pri projektovaní a riadení, projektovom manažmente v rozmanitých situáciách. Načerpáte projektové, sociálne a komunikačné zručnosti, a ..mnoho mnoho iného