Anotácia kurzu:
Schopnosť umenia koučingu v riadiacich a manažérskych pozíciách je veľkou výhodou pre každého, kto vedie a riadi iných ľudí. Koučing je metóda na zvyšovanie potenciálu iných ľudí. Vedúcemu pomáha pri vedení a učení svojich pracovníkov väčšej zodpovednosti, loajalite aj výkonnosti. V tomto kurze sa môžete učiť koučovať nielen z obsahu, ale aj z procesu vedenia kurzu. Očakávajte veľa praxe, trochu metodiky a minimum teórie, aj to podané hravou, zábavnou formou. Žiadne hranie rol ani umelé modelové situácie – už od prvého modulu pracujeme s reálnymi klientmi a ich autentickými témami.
Koučovanie je proces, spolupráce kouča s manažérom, zameraný na hľadanie optimálnych riešení, rozuzlenie problémov, nachádzanie nových pohľadov a väzieb, hľadanie alternatívnych riešení, variánt. Proces koučovania ujasňuje spôsob riešenia, vedie k prijatiu rozhodnutia, dovádza manažérov k záverom, navrhuje akčný plán, alebo spôsob realizácie rozhodnutia. Prínosom je podpora rozvoja produktívnych vzťahov prinášajúcich výsledky. Koučing Hlavným cieľom koučovania je viesť manažérov k prehodnoteniu seba samých a svojho správania, aby sa tak ich každodenná manažérska práca rozvíjala a mala účinný dopad. Tento kurz Vám pomôže pretaviť teoretické aj praktické skúsenosti do praxe riadenia.
Po skončení predmetného školenia ovládnete:
- koučingové vedomosti a zručnosti uplatnitelné ihneď do praxe
- teóriu a prax efektívneho a kompetentného koučovania, praktické ukážky
- kvalitné základy koučovania pre využitie v manažérskom i profesionálnom kontexte
silné odborné zázemie – ako absolvent kurzu sa stanete súčasťou stále rastúcej komunity profesionálov - plne využívate svoj potenciál kouča pri bežnej komunikácií
- dokážete ľudí motivovať a účinne pracujete s kritikou
- uvedomíte si dôležitosť poznania názorov zamestnancov
- dokážete určiť efektívne modelové situácie pri pohovoroch
- viete organizovať, viesť a vyhodnotiť rôzne situácie v živote
- viete aktivizovať a zapájať ľudí pomocou koučingu pri riešení úloh
- poznáte rôzne koučovacie metódy na dávanie spätnej väzby
OSNOVA KURZU – Koučing v praxi manažéra:
- využitie koučovacieho prístupu pri dávaní spätnej väzby a pri vedení hodnotiacich pohovorov
- hĺbkové štruktúrované rozhovory a komunikácia cez NLP a s koučovacími otázkami
- dôležitosť správnej prípravy na pohovory, ich priebeh a ich následné vyhodnotenia
- motivácia kolegov (zamestnancov / podriadených), aby podávali skvelý výkon počas celého dňa
- individuálny postoj zamestnanca k svojej práci a kolegom; manažment ľudských zdrojov
- poznanie postojov, názorov, priorít a motivácie ľudí, identifikácia ich vzťahu k práci
- Mentoring a koučing
- Podobnosti a rozdiely
- Krátka exkurzia do histórie s prepojením na dnešný prínos v manažérskej praxi
- Kde možno v manažérskej práci koučing a mentoring využiť?
- Profil osobnosti kouča a mentora
- Bližší pohľad na mentoring
- Špecifiká vzťahu mentora a mentorovaného
- Aké poznatky o ľudskej psychike sú pre mentora dôležité?
- Bližší pohľad na koučing
- Fázy koučovacieho rozhovoru a ako v nich postupovať
- Model koučovacieho rozhovoru
- Manažérska empatia
- Prínosy a ako ich dosiahnuť
- Prínos koučingu a mentoringu pre samotného manažéra
- Ako napomôcť kolegom lepšie uplatňovať svoj potenciál?
- Ako motivovať tých, ktorí sú spoľahlivými pracovníkmi, ale stratili ambície zlepšovať sa?
- Zníženie vplyvu individuálnych bariér a strachov, ktoré bránia lepšiemu výkonu a väčšej spokojnosti v práci
- Koučing ako nástroj dvojitého účinku
- Ako získať ešte viac – NLP v praxi
- Spätná väzba a jej úloha v koučingu a mentoringu
- Techniky a nástroje, ktoré robia koučing a mentoring naozaj účinnými a flexibilnými
- Objavovanie a posilňovanie radosti z práce
- Ak mám na koučing len zopár minút…
- vzťahové faktory zamestnancov, ich zainteresovanosť a stotožnenie sa s firmou pre ktorú pracujú
- využitie prvkov koučovania na naladenie, nabudenie skupiny a na dosiahnutie spoločných cieľov
- základné NLP techniky, používanie kotiev a hypnotického jazyky v bežnom živote
- zmapovanie potenciálu uchádzača o pracovné miesto;
- ako efektívne využiť koučovacie techniky pri spätnej väzbe
- vedenie obchodných rozhovorov na profesionálnej úrovni
- dodržiavanie pravidiel a časového harmonogramu;
- práca s otázkami a zvládanie opačného názoru
- efektívna komunikácia bez zbytočných konfliktov
- rôzne motivačné techniky pri vedení ľudí
Výstupné vedomosti po kurze / školení:
Po absolvovaní kurzu sa prakticky naučíte koučovací proces – Po absolvovaní tréningu účastníci budú vedieť vďaka mentoringu a koučingu posilňovať motiváciu jednotlivcov aj tímu dosahovať náročné ciele, zvyšovať kvalitu komunikácie v celej organizácii, posilňovať lojálnosť pracovníkov k organizácii, zvyšovať efektivitu koučovaných pri dosahovaní rozvojových cieľov, zamerať rozvoj na oblasti najväčšieho talentu pracovníkov, zvyšovať u koučovaných ochotu ďalej sa rozvíjať a dosahovať ešte lepšie osobnostné a kariérne výsledky ..mnoho mnoho iného