Anotácia kurzu:
Hodnotiace pohovory so zamestnancami sú jedným zo základných manažérskych nástrojov osobného rozvoja a motivácie. Akým spôsobom hodnotiť výkon, pracovné správanie a potenciál zamestnanca? Čo všetko zahrnúť do hodnotiaceho pohovoru so zamestnancom? Je hodnotiaci pohovor viazaný na kompetenčné modely a systém odmeňovania? To všetko a najlepšie príklady z praxe sa dozviete na tréningu a školení s našimi lektormi. S témou hodnotiacich pohovorov úzko súvisí aj termín personálny manažment – pojem, ktorý vyjadruje obsah a úlohy personálneho manažmentu. Ten istý obsah vyjadruje tiež pojem riadenie ľudských zdrojov. Personálny manažment môžeme teda definovať ako ucelený systém obsadzovania pracovných miest v podniku, formovania pracovných vzťahov v podnikovom procese a vytvárania optimálnych podmienok na využitie personálu podniku. Cieľom kurzu hodnotiace pohovory zamestnancov je zasvätiť záujemcov do obsahu nástrojov personálneho manažmentu, personálnej práce a riadenia ľudských zdrojov z pohľadu hodnotenia, motivácie, rastu a ďalšieho rozvoja pracovníkov.
Po skončení kurzu budete :
- poznať mechanizmy pôsobiace v prenose informácií v medziľudskej komunikácii,
- poznať kritériá a filozofiu hodnotenia zamestnancov,
- poznať štruktúru vedenia hodnotiaceho rozhovoru
- poznať zásady zvládania ťažkých situácií pri vedení hodnotiaceho rozhovoru a zvládania námietok.
- Význam hodnotenia v personálnej práci manažéra
- Význam hodnotenia pre prácu zamestnanca
- Systém hodnotenia pracovníkov v organizáciách
- Zásady efektívneho prenosu informácií ako predpoklad vedenia rozhovoru so zamestnancom
- Štruktúra vedenia hodnotiaceho rozhovoru, etapy vedenia hodnotiaceho rozhovoru
- Zvládanie prvkov verbálnej a neverbálnej komunikácie počas hodnotiaceho rozhovoru
- Posudzovanie silných a slabých stránok zamestnanca
- Identifikácia potrieb zamestnanca pre výkon kvalifikovanej práce
- Zásady dávania a prijímania spätnej väzby
- Ťažké situácie pri hodnotení
- oboznámiť sa s podstatou a úlohami personálneho manažmentu
- objasniť povinnosti manažérov a vedúcich v personálnej oblasti
- vymedziť vplyvy v oblasti personálneho manažmentu v organizácii
- vysvetliť postup v pracovných analýzach a metodiku projektovania práce
- poukázať na spôsoby plánovania personálneho zabezpečenia
- preskúmať možnosti prípravy a výberu pracovníkov z interných a externých zdrojov
- objasniť potrebu rozvoja pracovníkov
- poznať možnosti stimulácie a odmeňovania pracovníkov
- iné
OSNOVA KURZU: Personalistika, personálny manažment a riadenie ľudských zdrojov
- Hodnotiaci pohovor – formalita alebo nástroj rozvoja?
- Ciele hodnotiaceho pohovoru
- Ročné hodnotiace pohovory
- Podklady pre prípravu individuálnych hodnotiacich pohovorov
- Správne nastavenie hodnotiacich kritérií
- Vnímanie a zapojenie zamestnanca do sebahodnotiaceho procesu
- Techniky vedenia ročného pohovoru
- Štruktúra hodnotiaceho pohovoru
- Chyby pri vedení hodnotiacich pohovorov
- Zvládanie náročných situácií v hodnotiacom rozhovore
- Výstupy a nastavenia optimálneho rozvoja zamestnanca
- Praktické príklady z praxe
- Vymedzenie funkcie personalistiky
- Kariéra a jej vývoj – krok po kroku
- Funkcie personálneho manažmentu
- Podstata a úlohy v oblasti riadenia ľudských zdrojov
- Systémový prístup k personalistike
- Organizácia personálneho oddelenia a personalistika
- Určovanie počtu a druhov manažérov, Vnútorné a vonkajšie podmienky a informačné zdroje
- Finančné podmienky, Stratégie, Technológie, Kultúra a filozofia organizácie
- Štýl vedenia manažérov v organizácii
- Personálne plánovanie, Príčiny potrieb, Pracovná analýza a navrhovanie práce, Charakter práce
- Analýza práce, Hodnotenie obsahu práce, Využitie informácií v praxi analýzou
- Normy pre pracovný výkon
- Zvyšovanie kvalifikácie, talent manažment vo firme
- Hodnotenie pracovného výkonu, Účel hodnotenia pracovných výkonov, Ako hodnotiť pracovné výkony
- Prepúšťanie a outsourcing vo firmách
- Fluktuácia a možnosti jej eliminácie v organizácii
- Odmeňovanie, motivovanie a prax
- Iné poznatky aplikovateľné do praxe personálneho manažmentu a riadenia ľudských zdrojov
Výstupné vedomosti po školení:
Po absolvovaní kurzu „Hodnotiace pohovory zamestnancov“ získate vedomosti o zásadách a vedomostiach personálneho manažmentu, hodnotenia, práce s ľuďmi v organizácii, motivovaní a možnostiach rastu, ako aj zvyšovania produktivity a výkonu zamestnancov. Pochopíte systém hodnotenia ako súčasť kompetencií manažéra, nadobudnete praktické zručnosti v používaní metodiky hodnotenia. Osvojíte si sociálne zručnosti potrebné pri vedení hodnotiaceho rozhovoru, nájdete si vlastný, individuálny prístup k vedeniu a motivovaniu ľudí. Pripravíte vedúcich pracovníkov, ktorí sú v pozícii hodnotiteľa, na vykonanie hodnotenia svojich spolupracovníkov v zmysle platných predpisov firmy a zefektívnite si tak manažérsku zručnosť. Naučíte sa, využiť hodnotiaci pohovor ako personálny nástroj na motiváciu pracovníkov.