Riadené hodnotiace pohovory | hodnotenie zamestnancov vo firme

Anotácia kurzu:

Hodnotiace pohovory so zamestnancami sú jedným zo základných manažérskych nástrojov osobného rozvoja a motivácie. Akým spôsobom hodnotiť výkon, pracovné správanie a potenciál zamestnanca? Čo všetko zahrnúť do hodnotiaceho pohovoru so zamestnancom? Je hodnotiaci pohovor viazaný na kompetenčné modely a systém odmeňovania? To všetko a najlepšie príklady z praxe sa dozviete na tréningu a školení s našimi lektormi. S témou hodnotiacich pohovorov úzko súvisí aj termín personálny manažment – pojem, ktorý vyjadruje obsah a úlohy personálneho manažmentu. Ten istý obsah vyjadruje tiež pojem riadenie ľudských zdrojov. Personálny manažment môžeme teda definovať ako ucelený systém obsadzovania pracovných miest v podniku, formovania pracovných vzťahov v podnikovom procese a vytvárania optimálnych podmienok na využitie personálu podniku. Cieľom kurzu hodnotiace pohovory zamestnancov je zasvätiť záujemcov do obsahu nástrojov personálneho manažmentu, personálnej práce a riadenia ľudských zdrojov z pohľadu hodnotenia, motivácie, rastu a ďalšieho rozvoja pracovníkov.

Po skončení kurzu budete :

  • poznať mechanizmy pôsobiace v prenose informácií v medziľudskej komunikácii,
  • poznať kritériá a filozofiu hodnotenia zamestnancov,
  • poznať štruktúru vedenia hodnotiaceho rozhovoru
  • poznať zásady zvládania ťažkých situácií pri vedení hodnotiaceho rozhovoru a zvládania námietok.
  • Význam hodnotenia v personálnej práci manažéra
  • Význam hodnotenia pre prácu zamestnanca
  • Systém hodnotenia pracovníkov v organizáciách
  • Zásady efektívneho prenosu informácií ako predpoklad vedenia rozhovoru so zamestnancom
  • Štruktúra vedenia hodnotiaceho rozhovoru, etapy vedenia hodnotiaceho rozhovoru
  • Zvládanie prvkov verbálnej a neverbálnej komunikácie počas hodnotiaceho rozhovoru
  • Posudzovanie silných a slabých stránok zamestnanca
  • Identifikácia potrieb zamestnanca pre výkon kvalifikovanej práce
  • Zásady dávania a prijímania spätnej väzby
  • Ťažké situácie pri hodnotení
  • oboznámiť sa s podstatou a úlohami personálneho manažmentu
  • objasniť povinnosti manažérov a vedúcich v personálnej oblasti
  • vymedziť vplyvy v oblasti personálneho manažmentu v organizácii
  • vysvetliť postup v pracovných analýzach a metodiku projektovania práce
  • poukázať na spôsoby plánovania personálneho zabezpečenia
  • preskúmať možnosti prípravy a výberu pracovníkov z interných a externých zdrojov
  • objasniť potrebu rozvoja pracovníkov
  • poznať možnosti stimulácie a odmeňovania pracovníkov
  • iné

OSNOVA KURZU:  Personalistika, personálny manažment a riadenie ľudských zdrojov

  • Hodnotiaci pohovor – formalita alebo nástroj rozvoja?
  • Ciele hodnotiaceho pohovoru
  • Ročné hodnotiace pohovory
  • Podklady pre prípravu individuálnych hodnotiacich pohovorov
  • Správne nastavenie hodnotiacich kritérií
  • Vnímanie a zapojenie zamestnanca do sebahodnotiaceho procesu
  • Techniky vedenia ročného pohovoru
  • Štruktúra hodnotiaceho pohovoru
  • Chyby pri vedení hodnotiacich pohovorov
  • Zvládanie náročných situácií v hodnotiacom rozhovore
  • Výstupy a nastavenia optimálneho rozvoja zamestnanca
  • Praktické príklady z praxe
  • Vymedzenie funkcie personalistiky
  • Kariéra a jej vývoj – krok po kroku
  • Funkcie personálneho manažmentu
  • Podstata a úlohy v oblasti riadenia ľudských zdrojov
  • Systémový prístup k personalistike
  • Organizácia personálneho oddelenia a personalistika
  • Určovanie počtu a druhov manažérov, Vnútorné a vonkajšie podmienky a informačné zdroje
  • Finančné podmienky, Stratégie, Technológie, Kultúra a filozofia organizácie
  • Štýl vedenia manažérov v organizácii
  • Personálne plánovanie, Príčiny potrieb, Pracovná analýza a navrhovanie práce, Charakter práce
  • Analýza práce, Hodnotenie obsahu práce, Využitie informácií v praxi analýzou
  • Normy pre pracovný výkon
  • Zvyšovanie kvalifikácie, talent manažment vo firme
  • Hodnotenie pracovného výkonu, Účel hodnotenia pracovných výkonov, Ako hodnotiť pracovné výkony
  • Prepúšťanie a outsourcing vo firmách
  • Fluktuácia a možnosti jej eliminácie v organizácii
  • Odmeňovanie, motivovanie a prax
  • Iné poznatky aplikovateľné do praxe personálneho manažmentu a riadenia ľudských zdrojov

Výstupné vedomosti po školení:

Po absolvovaní kurzu „Hodnotiace pohovory zamestnancov“ získate vedomosti o zásadách a vedomostiach personálneho manažmentu, hodnotenia, práce s ľuďmi v organizácii, motivovaní a možnostiach rastu, ako aj zvyšovania produktivity a výkonu zamestnancov. Pochopíte systém hodnotenia ako súčasť kompetencií manažéra, nadobudnete praktické zručnosti v používaní metodiky hodnotenia. Osvojíte si sociálne zručnosti potrebné pri vedení hodnotiaceho rozhovoru, nájdete si vlastný, individuálny prístup k vedeniu a motivovaniu ľudí. Pripravíte vedúcich pracovníkov, ktorí sú v pozícii hodnotiteľa, na vykonanie hodnotenia svojich spolupracovníkov v zmysle platných predpisov firmy a zefektívnite si tak manažérsku zručnosť. Naučíte sa, využiť hodnotiaci pohovor ako personálny nástroj na motiváciu pracovníkov.